Uppleva & göra

Bild på barn som spelar fotboll
I Vänersborg finns många olika föreningar. Vänersborgs Gymnastikförening har flest unga medlemmar.

I klubbarna Vänersborgs IF, Wargöns IK och Vänersborgs FK spelar många ungdomar fotboll.

Det finns bibliotek i Brålanda, Frändefors, Vargön och i Vänersborg.
Det största biblioteket ligger i Vänersborg.

Där kan man låna böcker, skivor, filmer
och läsa tidningar. Det är gratis.
Här finns också datorer med internet som man kan använda.

I Vänersborg finns flera museer och ställen som visar konst.

Tipsa en vän

Kontaktinfo

Vänersborgs bibliotek
Box 337, 462 24 Vänersborg

Besöksadress:
Köpmansgatan 1, Vänersborg

Kommunkarta

Telefon:
0521-72 14 11

Telefax:
0521-72 14 98

E-post:
biblioteket@vanersborg.se

Kontaktpersoner bibliotek och konsthall

Konsthallsföreståndare:
Kajsa Frostensson

Besöksadress:
Kulturhuset/Folkets Hus
Kungsgatan 15, Vänersborg

Telefon:
0521-72 17 40
0736-55 47 40

Telefax:
0521-72 14 98

E-post:
konsthallen@vanersborg.se

Postadress:
Vänersborgs konsthall
Box 337
462 24 Vänersborg

Ordinarie öppettider:
Måndag - Fredag 12 - 16
Onsdag kvällsöppet 17 - 19
Lördag 11 - 15

Stängt fredag 14 juni.

Vänersborgs kommun | 462 85 Vänersborg | Besöksadress: Sundsgatan 29 | Telefon: 0521- 72 10 00 | E-post: kommun@vanersborg.se