Gå till innehåll

Verktygsfält

Lättläst om valet

13 september ska vi rösta till riksdag, region och kommun.

Rösträtt betyder att du får rösta. Alla som har rösträtt får ett röstkort i sin brevlåda. På ditt röstkort står vilken vallokal du kan rösta i 13 september.

Det finns flera sätt att rösta på.

Du kan rösta på valdagen eller innan.

Om du vill rösta före 13 september kan du välja plats. De platserna kallas förtidsröstningslokal.

Lättläst information om valet på Valmyndighetens hemsida

Sidinformation

Senast uppdaterad:
18 juni 2026