Gå till innehåll

Verktygsfält

Ny förbättrad e-tjänst för att lämna synpunkter

Catrin Crantz

Vi vill gärna få in synpunkter för att kunna erbjuda så bra service som möjligt till våra invånare. Dina synpunkter är värdefulla!

Tydligare med en väg in

Nu är det enklare att lämna synpunkter som beröm, klagomål och förslag till Vänersborgs kommun. Den nya e-tjänsten ska användas till alla typer av synpunkter, oavsett vilken verksamhet det gäller.

Ärenden som kommer in via e-tjänsten fördelas automatiskt till berörda verksamheter, vilket förenklar processen, ger snabbare hantering och minskar administrationen, säger Catrin Crantz, administratör på kommunikationsavdelningen.

Så här gör du

E-tjänsten finns tillgänglig på Vänersborgs kommuns hemsida, med länk längst ner på alla sidor. Klicka på länken ”Synpunkter och klagomål”.

Du väljer vilket område som du önskar lämna synpunkter på och följer instruktionerna i e-tjänsten. Du kan vara anonym eller att uppge namn och kontaktuppgifter, vilket förstås är nödvändigt om du vill få svar.

Här kan du lämna synpunkter Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Felanmälan av fysisk miljö

Liksom tidigare ska felanmälan gällande kommunala vägar, gatubelysning, parkområden, VA (vatten och avlopp) göras via hemsidan eller appen Felanmälan Vänersborg.

Här kan du göra felanmälan Länk till annan webbplats.

Medborgarförslag

Ett annat sätt att lämna förslag till Vänersborgs kommun är genom medborgarförslag. Alla som är folkbokförda i kommunen kan lämna in medborgarförslag till kommunfullmäktige. Det är ett sätt att påverka och föreslå förbättring kommunens verksamheter. Vissa förslag kan kommunen svara på ganska snabbt medan andra kan ta lång tid att utreda.

Information om hur du kan lämna medborgarförslag Länk till annan webbplats.

Sidinformation

Senast uppdaterad:
16 april 2024