Lättläst
Detta är Vänersborgs kommuns
webb-plats.
Bara en del av informationen på
kommunens hemsida är skriven på lättläst svenska.
Du klickar på orden till vänster
om du vill läsa mer om kommunen.
Vänersborgs kommun har hand
om barnomsorg, skolor och vård till de äldre.
Kommunen sköter gator och parker.
Vi ser också till att det finns dricksvatten i din kran.
Vänersborgs kommun har 3 800 anställda.
Här bor 39 000 personer.
Vänersborg har funnits sedan 1644.
Sidinformation
- Senast uppdaterad:
- 26 januari 2023