Gå till innehåll

Verktygsfält

Verktygsfält

Svar på dina frågor

Vanligaste frågorna till Kretslopp & Vatten

Vad beror min stora faktura på?

Har du nyligen lämnat in en mätaravläsning, så kommer all överförbrukning från senaste avläsningstillfället att debiteras på efterföljande faktura.

Har jag betalt min faktura?

För att få information om du har betalt din fatura eller inte, så kontakta Kretslopp & Vatten per telefon eller e-post. Kontaktinformationen finner du längst ner på sidan.

Jag skall flytta, vad ska jag tänka på?

En flyttanmälan skall skickas in till Kretslopp & Vatten. Det går att göra på flera sätt. Enklast är att använda vår e-tjänst Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.. Du behöver information om de nya ägarna samt läsa av vattenmätaren i samband med flytten.

När har jag sophämtning?

Skaffa vår app KretsloppochVatten! I den får du pushnotiser när det är dags att ställa fram ditt sopkärl. Annars finner du även informationen här på Kretslopp & Vattens första sida.

Hur gör jag för att få glesare intervall i soptömningen alternativt uppehåll i soptömningen?

För att få uppehåll i sin soptömning måste man skicka in en ansökan via e-tjänst eller blankett Öppnas i nytt fönster.. Önskar man få glesare tömningsintervall så skall man skicka in en blankett till Miljö- och hälsoskyddsförvaltningen.

När behöver jag läsa av min vattenmätare?

Vattenmätaren skall läsas av minst en gång per år. Under april månad skickar Kretslopp & Vatten ut avläsningkort. Mätaravläsningen kan registreras på flera olika sätt, bland annat via vår e-tjänst.
Sedan skall mätaravläsning alltid anmälas i samband med att ägarbyte anmäls till Kretslopp & Vatten.

När byggs kommunalt VA ut i mitt område?

Den gällande utbyggnadsplanen för kommunalt VA hittar du i Blåplan del 2 Öppnas i nytt fönster.

Jag har avloppsstopp.

Är det stopp i alla avlopp i hela huset? Om inte, så är felet inne i huset och ditt eget ansvar. Annars kontakta VA-driften via uppgifterna nedan.
Kontakta Kretslopp & Vatten under normal arbetstid via kommunens växel 0521 - 72 10 00,
På kvällar och helger kontakta kommunens larmcentral 010-470 54 57

Vilka öppettider har Återvinningscentralen?

I vår app finner du alltid information om Återvinningscentralens öppettider samt här på vår hemsida

Kontaktperson
Alexandra Nordvik

Vänersborgs kommun
462 85 Vänersborg

Besöksadress: Residensgatan 51

Telefon:
0521-72 12 54

E-post:
renhallning@vanersborg.se

Kontaktperson
Lee Wiman

Vänersborgs kommun
462 85 Vänersborg

Besöksadress: Residensgatan 51

Telefon:
0521-72 24 73

E-post:
va-verket@vanersborg.se

Sidinformation

Senast uppdaterad:
19 januari 2024