Gå till innehåll Gå till undermeny

Verktygsfält

Utbildning och barnomsorg

I Vänersborg finns 26 kommunala förskolor.

Det finns 5 friförskolor och enskild pedagogisk omsorg.

I Vänersborg finns 17 kommunala grundskolor och 2 friskolor.

Anpassad grundskola omfattar årskurs 1-9.

Vi har en skola för döva elever. Skolan heter Vänerskolan.

Gymnasiet heter Birger Sjöberggymnasiet. Skolan är en del av Kunskapsförbundet Väst.

Komvux är för elever äldre än 20 år. Där kan man få den utbildning man saknar från grundskolan eller gymnasieskolan.

Sidinformation

Senast uppdaterad:
22 oktober 2024