Gå till innehåll

Verktygsfält

Omsorg och hjälp (lättläst)

Om du bor i kommunen kan du får stöd och hjälp på olika sätt.

Äldre personer kan få bo i olika boenden.
De kan också få hjälp med att klara sig i hemmet.

Kommunen hjälper personer med funktionsnedsättning.

Vuxna eller barn med problem kan få stöd.

Det kan vara hjälp mot missbruk eller hjälp med pengar.

Ett annat ord för stöd och hjälp är bistånd.

De som arbetar med bistånd kan berätta för dig
vilken hjälp du kan få.

Du kan söka de här stöden av kommunen

Sidinformation

Senast uppdaterad:
12 augusti 2024