Gå till innehåll

Verktygsfält

Upphandling och inköp

Vill du leverera varor, tjänster och entreprenader till Vänersborgs kommun? Läs mer här!

Upphandlingsavdelningen är kommunens centrala upphandlings-/inköpsenhet. Arbetet sker i samverkan med verksamheter runt om i kommunen.

När kommunen köper varor, tjänster och byggentreprenader måste kommunen följa Lagen om offentlig upphandling. En upphandling resulterar antingen i ett ramavtal eller enskilt köp.

Ramavtal tecknas inom avtalsområden där vi har kontinuerliga behov, exempelvis kontorsmaterial. Under ramavtalets giltighetstid görs kontinuerliga avrop från de leverantörer som kommunen har ramavtal med.

För att kunna bli leverantör till Vänersborgs kommun måste du delta i någon av våra offentliga upphandlingar.

Fika med en upphandlare

Offentlig upphandling kan ibland upplevas vara snårigt och komplicerat. Har du eller ditt företag funderingar på hur offentlig upphandling fungerar samt hur man lämnar anbud så är ni varmt välkomna att boka en fika med en av våra upphandlare. Passa då även på att presentera ert företag och er affärsidé. Antingen kommer någon från upphandlingsavdelningen ut till ert företag, eller så är ni välkommen till oss. Vår förhoppning är att möjliggöra en dialog och samtidigt underlätta för företagare att lämna anbud.

Anmäl er till inkop@vanersborg.se. Därefter kommer någon från upphandlingsavdelningen att kontakta er om mötesdatum.

Sidinformation

Senast uppdaterad:
20 augusti 2024