Gå till innehåll

Verktygsfält

Bemanningsenhet inom socialförvaltningen

Bemanningsenheten är en central enhet inom socialförvaltningen som har i uppdrag att bemanna korttidsfrånvaro, det vill säga både planerad och akut frånvaro upp till två veckor, inom olika verksamheter i socialförvaltningen.

I bemanningsenheten arbetar idag cirka 60 fastanställda undersköterskor och stödassistenter och cirka 400 timanställda. Våra åtta bemanningsassistenter är navet i arbetet, de ansvarar för olika geografiska områden och arbetsplatser och är en viktig kontakt för både personal i bemanningsenheten och för de olika arbetsplatserna som behöver personal.

Vem kan arbeta i bemanningsenheten?

Vi söker i första hand utbildade undersköterskor, stödassistenter, personliga assistenter och boendestödjare. Du behöver ha fyllt 18 år och ha goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift. Inom vissa verksamheter behövs även B-körkort. Du har en förmåga att möta människor och visa omtanke och känna in deras behov. Du är engagerad, pålitlig och gör alltid ditt bästa. Du ska klara av att arbeta självständigt och i grupp. Har du erfarenhet inom det arbetsområde du söker så är det meriterande.

Vid anställning kommer ett utdrag från Misstanke- och belastningsregistret att göras vid vissa verksamheter.

Hur söker jag timanställning?

Om du är intresserad av att arbeta hos oss som timanställd hänvisar vi dig till vår annons. Intresseanmälan läggs ut regelbundet under lediga jobb i Vänersborgs kommun.

Sidinformation

Senast uppdaterad:
11 oktober 2023