Gå till innehåll

Verktygsfält

Arbetsområde marknad och kommunikation

Shopping i affär i Vänersborgs centrum

Arbetsområdet som arbetar med marknad och kommunikation drivs av kommunens kommunikatatör Victoria Marberg och Maria Engström-Weber, VD på Visit Trollhättan/Vänersborg. Under våren 2022 lanseras också Vänersborgs nya platsvarumärke, något som är viktigt för den gemensamma kommunikationen.

Tanken är att långsiktigt samordna marknadsföring och kommunikation så att man använder samma begrepp framöver i Vänersborg. Arbetsgruppen består bland annat av delar av kommunikationsgruppen som fanns till Vänersborgs 375-årsjubileum, vilket gjordes lyckosamt.

Under våren har projektet presenterats för många grupper, såväl för företagare som för politiker, tjänstemän och andra organisationer. Arbetsområdena har vuxit efter hand som presentationerna har gjorts. Många vill glädjande nog vara med.

En sammanfattande film om projektet har spelats in som också visas på TV-skärmar runt om i Vänersborg, bland annat i kommunhuset. Den sändes på FrukostForum i juni 2021, ett återkommande morgonprogram för näringslivset i Vänersborg. Du kan se filmen här nedan.

Inom arbetsområdet drivs en projektaktivitet:

  • Varumärkesimplementeringen ihop med arbetsgruppen för varumärket.
Logotyp - I samarbete med Tillväxtverket

Sidinformation

Senast uppdaterad:
17 augusti 2023